Killens födelsedag blev en mysig dag. Maten på Lemon Tree var riktigt god. Vi testade koreansk mat, vilket var lite spännande. Avslutet på dagen blev däremot lite tråkigt. Han fick rycka ut och jobba natt, så vid 21:30 blev jag ensam hemma. Nåja, det är sånt som händer. Födelsedagsmiddag hos hans mormor har vi också hunnit med. Vi fick supergod mat, som alltid när vi är där och äter. 

Vi har också varit ner till Umeå en sväng med grejer, eftersom han börjar plugga snart igen. Det kändes lite konstigt, med tanke på att vi har bott tillsammans hela sommaren. Det har varit helt fantastiskt! Nu i höst kommer jag bo själv i lägenheten, som det ser ut. Ensamt och tråkigt, men det är en sån himla fin lägenhet, så jag ska då verkligen inte klaga. Det är ändå tusen gånger bättre än att behöva flytta hem igen. 

Annars? Killen har åkt tillbaka till Umeå nu och nollas för fullt. Säkert himla roligt! Det var däremot mindre roligt att säga hejdå igår. Jag hatar det! Nu är det nog ett bra tag tills vi ses igen. Dock ringde de från kommunen och ville att jag skulle jobba, så jag fick fort något annat att tänka på. Umgicks med Linda en stund och sen var jag tvungen att sova, för jag blev nämligen utringd för nattpass.

Jag har aldrig jobbat natt tidigare, så jag tyckte det var på tiden att testa. Jag hade tur och fick två nätter på raken, vilket gör det lite enklare att känna efter hur det känns. Jag är inne på andra natten nu och det känns faktiskt helt okej. Jag kommer ta på mig fler nattpass framöver. Det genererar ju lite mer pengar, vilket aldrig gör ont. Jag började 21:45 och går av 07:00, samma igår. Det är några timmar kvar, men med trevliga arbetskamrater och lite serietittande, så borde det gå rätt fort.

 
 
 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0