♣ - Himlens finaste ängel.

Den 17/9-09, kl. 07:45. En dag och en tid som jag aldrig kommer glömma. Jag minns att jag hann knappt komma till skolan innan jag fick telefonsamtalet om att du somnat in. Även om det bara var en tidsfråga, så kom det ändå som en chock. Samtidigt var det skönt att du inte behövde lida mer. Jag hade svårt att bestämma mig för om jag ville se dig en sista gång, men jag valde att göra det iallafall. Du låg där så fint i sjukhussängen, alldeles stilla med händerna vilande på magen. Världens vackraste. Idag, 4 år senare, är jag enormt glad över att jag gjorde det valet. Det har alltså gått 4 år sedan min absolut bästa vän, lämnade jordelivet. Du lämnade oss flera år för tidigt. 

Saknaden är bottenlös och det går inte en dag utan att du finns i mina tankar, morfar. Mycket har hänt under dessa fyra år och det finns så många saker som jag hade velat dela med dig. Jag hann aldrig visa dig mitt körkort som jag slet så hårt med och jag hann aldrig visa dig studentmössan och mina betyg från gymnasiet. Det är två stora stunder i mitt liv, som jag mer än något annat, hade velat dela med dig. Jag har förändrats så otroligt mycket, kommit så långt och gjort saker som jag aldrig trott att jag skulle göra det här året. Jag vet att du hade varit så stolt. Du har lärt mig så mycket, som jag är väldigt tacksam över och alltid kommer bära med mig. Du har alltid funnits där för mig.

Jag tänker tillbaka på alla gånger som vi har retats med varandra - Jag kunde bli så arg på dig och du bara satt där med ett stort leende i hela ansiktet. Du visste precis vilka knappar du skulle trycka på för att få mig att explodera. Samtidigt finns det ingen som jag skrattat så mycket tillsammans med, som med dig. 
Du är min stora förebild och en person som jag alltid sett upp till under hela min uppväxt. Det har alltid varit du och jag. Elin och morfar. När jag var liten hade jag en tröja där det stod "Morfar är min bästis, så det så." En tröja har aldrig varit mer korrekt. Om jag hade haft kvar den, så hade den suttit inramad på väggen i min lägenhet idag. Jag ringer ofta hem till mormor och hon låter alltid så glad. Det värmer i hjärtat och det är skönt att höra att hon har det bra. Hade jag kunnat ringa ett samtal till dig också, så hade det varit värt mer än allt i hela världen. 

Jag tänder ljus för dig idag och hemma i Piteå finns det en ros vid din grav från mig. Tack för den tid vi hade tillsammans, även om jag hade velat att den varat ännu längre. Tills vi ses igen - Jag hoppas att du har det bra och att du väntar på mig, var du än är. Jag kommer, men inte än. Du är himlens finaste ängel. Jag älskar dig, alltid. Min bästa vän, min älskade morfar!  ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0