Jag har inte uppdaterat megaflitigt den senaste veckan, men jag har haft väldigt mycket annat att tänka på. I veckan har jag tagit ett rätt stort och svårt beslut. Jag har nämligen bestämt mig för att flytta tillbaka upp till Piteå. Det finns många orsaker till varför, men de största är väl kraftig hemlängtan och att jag känner mig rätt ensam här. Även om jag har många fina människor runt omkring mig, så längtar jag efter allt och alla där hemma. Helgen som varit, har verkligen gått åt till att tänka. Jag har vridit och vänt på alla alternativ och jag har vägt upp positivt mot negativt. Jag vet att hösten är jobbig och många har sagt till mig att vårterminen oftast är lättare. Visst, så är det kanske, men jag känner att jag orkar helt enkelt inte mer här nu. 

Jag har verkligen försökt tänka långsiktigt, men jag har också tagit vara på det jag känner nu. Även om det stör mig lite att jag inte slutför det jag tagit på mig, så i det stora hela måste jag också tänka att det "bara är ett jobb". Jag måste sätta mig själv först nu och göra det som känns bäst. Och just nu känns det bäst för mig att flytta hem igen. I slutet av dagen tror jag att jag ändå mår bäst av att göra så. Om jag ångrar mig till våren, ja, då får det vara så. Jag tror ändå inte det är något jag kommer gå och gräma mig över någon längre tid. Jag kommer absolut inte åka härifrån tomhänt, tvärtom. Jag har lärt mig oerhört mycket på de här månaderna, både jobbmässigt och privat. Jag kommer ta med mig väldigt mycket och även om jag inte slutfört detta till 100% så ser jag inte negativt på det, utan jag har blivit en erfarenhet rikare. 

Igår sa jag alltså upp mig från jobbet och jag sa även upp lägenheten, så om lite mer än 2 veckor säger jag hejdå till Halmstad för den här gången. Jag ska ta en dag i taget nu, göra färdigt det jag har kvar här och sedan får jag se hur livet ter sig i framtiden på hemmaplan. Jag har redan tankar om vad jag ska göra och jag vet att jag har jobb att falla tillbaka på, vilket jag är enormt tacksam över. Och skillnanden är att när jag kommer hem, så kommer jag trivas med allting, inte bara med jobbet. Jag kommer garanterat komma till Halmstad fler gånger, det är jag säker på, men för tillfället är jag färdig här.

Innan jag avslutar, så vill jag rikta ett enormt stort tack till mina fina arbetskamrater och de ungdomsledare som jag lärt känna under min tid här. Jag har blivit väl omhändertagen hela tiden, alltid känt mig välkommen och vi har haft många, fina glädjestunder tillsammans. Ni har en väldigt fin gemenskap och den ska ni vara rädda om. Jag kommer att sakna er otroligt mycket. Ni vet vilka ni är, ingen nämnd, ingen glömd. Tack! ♥♥♥

I nuläget så står flyttkartonger och trängs på mina 20 kvadratmeter och snart kommer mitt "liv" återigen ligga i flyttkartonger för ett litet tag. Det är tur att det inte är alltför mycket grejer som ska med hem. Hursomhelst. Det är såhär det ligger till, det är ingen hemlighet och jag ångrar som sagt ingenting. Jag vet att vilket beslut jag än hade tagit, så hade det i slutändan varit det rätta. Och om jag nu befinner mig i "slutändan", så kan jag tala om att det känns verkligen så rätt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0